niedziela, 19 stycznia 2014

Mam nadzieje, że tytuł Was nie zrazi :D Ale tak nazwałam ten sos bo jego ostateczny smak zależy od tego w jakich proporcjach użyjemy składników. Choć smak zawsze będzie wyrazisty i bogaty to w zależności od tego czy będzie on bardziej marchewkowy czy bardziej pomidorowy będzie smakował odmiennie.. i to jest w nim chyba najlepsze :D Z tych samych składników można zrobić różne rodzaje tego samego sosu :D Mój tym razem wyszedł raczej marchewkowy :D (użyłam wszystkich warzyw w równych ilościach). Makaron z tym sosem można podać posypując tylko parmezanem, ja tym razem podałam go z gotowanym na parze łososiem :D

Składniki:
- marchew
- seler naciowy
- pomidory w puszce
- papryczka chilli
- papryka słodka w proszku
- czosnek
- czerwona cebula
- sól
- oliwa
- gałka muszkatałowa
- makaron
- łosoś
- sok z cytryny

Chilli, czosnek i cebulę posiekać i podsmażyć dla wydobycia aromatu na rozgrzanej oliwie. Marchew, seler naciowy pokroić w dowolnej wielkości kawałki i dodać do przypraw. Posolić, dodać paprykę słodką w proszku i wszystko chwilkę obsmażyć. Dodać pomidory w puszce i dusić aż warzywa będą miękkie- w między czasie można podlać trochę wody żeby sos nie był zbyt gęsty. W tym czasie ugotować makaron al dente. Łososia skropić sokiem z cytryny i posolić, ugotować na parze. Ugotowane warzywa zblendować, doprawić sos gałką muszkatałową. Makaron wymieszać z sosem (sos powinien być gęsty tak żeby makaron był nim pokryty) podać z łososiem, skropić sokiem z cytryny i posypać natką pietruszki.







0 komentarze:

Prześlij komentarz