poniedziałek, 27 stycznia 2014

Mąka pełnoziarnista jest zdrowa :D to fakt.. do tego te bułeczki są przepyszne! Miękkie, delikatne i znikające.. Jako, że piekłam dzisiaj na raz kilka rodzajów pieczywa to zrobiłam 4 takie bułeczki, jeśli chcecie więcej to oczywiście zwiększcie ilości wszystkich składników.

Składniki:
- 140g mąki pszennej pełnoziarnistej
- 60g mąki żytniej pełnoziarnistej
- 20g mąki pszennej (u mnie typ 450)
- 1 łyżka mleka
- 140ml wody
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka cukru
- 20g miękkiego masła
- 7g świeżych drożdży
- opcjonalnie ziarna sezamu, maku, czarnuszka do posypania

Wyrobić ciasto ze wszystkich składników (wyrabiam w maszynie, jeśli wyrabiacie ręcznie rozróbcie najpierw drożdże z wodą, cukrem i mlekiem). Ciasto odstawić do wyrastania (ma podwoić swoją objętość). Uformować bułeczki (kształt nadajcie im wg uznania :D) ja zrobiłam kulki i rączką drewnianej łyżki zrobiłam przez środek bułek "przedziałek". Posmarować bułki roztrzepanym jajkiem i posypać ziarnami. Odstawić do wyrastania jeszcze na jakieś 20-30 minut. Piec w temperaturze 200stopni przez 25-30 minut.



0 komentarze:

Prześlij komentarz