piątek, 24 stycznia 2014

Wreszcie zakwas "dojrzał" i mogłam upiec wspaniały chlebek :D Ilość składników była dodawana tak żeby wyszło ciasto o prawidłowej konsystencji, ale specjalnie dla Was ważyłam czego ile dodałam i oto jest.. mój przepis na chleb :D

Składniki:
- 320g zakwasu żytniego (zakwas powinien mieć konsystencje gęstej śmietany, jeśli Wasz ma inną musicie zmodyfikować ilość wody)
- 300ml wody
- 150g mąki żytniej pełnoziarnistej
- 150g mąki pszennej pełnoziarnistej
- 200g mąki pszennej (typ 450)
- 1 płaska łyżka soli
- 1 łyżeczka cukru
- 10 g drożdży (mój zakwas był "młody" więc dałam niewielką ilość drożdży żeby go wspomóc)
- 2 garści ziaren słonecznika
- 1 garść pestek z dyni

Wszystkie składniki wymieszać w maszynie lub ręcznie- ciasto powinno wyjść klejące, o gliniastej konsystencji. Odstawić do wyrośnięcia na około godzinę. Następnie przełożyć do formy (natłuszczonej i obsypanej mąką i nasionami słonecznika), posypać słonecznikiem i odstawić do podwojenia objętości. Wstawić do zimnego piekarnika włączonego na 200st. na 60 minut (standardowo blacha z wodą na spodzie :D)- grzałka z góry i z dołu.








0 komentarze:

Prześlij komentarz