sobota, 8 lutego 2014

Kolejny przepis na chlebek :D wieczorem jak odstawiłam go w koszyku do wyrastania to już myślałam, że nic z niego nie będzie i spisałam go na straty bo jakoś słabo się "ruszał".. więc zwątpiwszy zostawiłam go w kuchni na całą noc.. a rano.. okazało się, że po prostu potrzebował więcej czasu :D urósł pięknię, upiekł się ładnie i był w sam raz na niedzielne śniadanie dla moich gości

Składniki:
- 200g zakwasu
- 130g wody
- 30 g mleka
- 360g mąki pszennej
- 8g soli
- 2 garści ziaren słonecznika

Wyrabiamy ciasto z podanych składników i odstawiamy do wyrastania na 6h, co 2h odgazowywując (po prostu składamy ciasto i zagniatamy je). Wkładamy do wyrastania do koszyka i odstawiamy do podwojenia objętości (ten właśnie etap u mnie trwał około 8h.. więc nie zrażajcię się jeśli długo będziecie czekać :D zostawcie chleb na noc i cierpliwości :D chleby na zakwasie bywają kapryśne :D). Pieczemy przez około 30 minut z para w temperaturze 250st. (po 10 minutach zmniejszamy na 230st.).



0 komentarze:

Prześlij komentarz