sobota, 22 listopada 2014

Pyszna, gorąca i bardzo syta :D a do tego po przygotowaniu składników, wkładasz do piekarnika i masz czas na sobotnie sprzątanie :D

Składniki:
- ziemniaki
- mielone mięso wieprzowe
- marchew
- cukinia
- pieczarki
- por
- cebula
- papryka ostra
- sól
- zioła prowansalskie
- jogurt naturalny
- passata pomidorowa
- pieprz
- bazylia
- olej
- jajko

Warzywa kroimy w plastry (ja ziemniaki i marchew wrzuciłam do szatkownicy, żeby mieć cienkie plasterki, cukinię i pieczarki kroimy ręcznie). Por i cebulę kroimy w niezadrobną kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej, podsmażamy por i cebulę, doprawiamy solą, dodajemy mięso. Smażymy krótko, doprawiamy odpowiednią ilością soli, ostrej papryki, pieprzem oraz ziołami prowansalskimi. Ziemniaki i marchew łączymy, skrapiamy olejem i doprawiamy solą i pieprzem. Wykładamy warstwę ziemniaków z marchewką, na to warstwę mięsa, potem znowu ziemniaki z marchewką i mięso, na wierzch układamy cukinię i pieczarki- lekko solimy. Mieszamy jogurt naturalny (ja użyłam cały duży kubeczek i na to dałam 2 jajka) z jajkami, pomidorową passatą, doprawiamy solą i pieprzem. Zalewamy całą zapiekankę. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200st. przez około godzinę (sprawdźcie czy ziemniaki są miękkie- czas pieczenie zależy od gatunku). Podajemy ze świeżą bazylią.








0 komentarze:

Prześlij komentarz