czwartek, 3 września 2015

Ostatnio naoglądałam się mnóstwo programów o przyrządzaniu typowo azjatyckich.. chińskich :D Ślinka mi ciekła na laptop z samego oglądania, więc dziś postanowiłam zrobić obiad w stylu azjatyckim... jak zwykle nie zawiodłam się orientalnymi smakami. Nawet mój syn zjadł wszystko aż mu się uszy trzęsły (łącznie z ostrym, świeżym chilli)!

Składniki:
- mięso wieprzowe (u mnie schab)
- dymka
- czosnek
- imbir
- papryka chilli
- fasolka szparagowa zielona
- fasolka szparagowa żółta
- sos sojowy ciemny
- ocet ryżowy
- sos ostrygowy
- olej do woka

Czosnek, imbir i chilli siekamy. Dymkę przekrajamy tylko na części bez siekania. Mięso kroimy w cienkie paski i marynujemy w sosie sojowym, sosie ostrygowym i occie ryżowym. Rozgrzewamy mocno wok lub głęboką patelnię, wlewamy trochę oleju i smażymy przez chwilę czosnek, imbir i chilli. Dodajemy mięso, rumienimy, dodajemy fasolkę. Podlewamy całą marynatą z mięsa i przykrywamy na chwilkę (fasolka ma być wciąż chrupiąca). Podajemy z ryżem, sałatką z zielonego ogórka (ogórek, sól, ocet ryżowy i olej sezamowy) posypane szalotką i chilli.








0 komentarze:

Prześlij komentarz