poniedziałek, 9 marca 2015

Czy pizza może być dietetyczna? Ale tak naprawdę? Moi chłopcy już od kilku dni dopytywali się o ich ulubioną domową pizzę.. ja na diecie, a pizzę uwielbiam! Postanowiłam, że sobię pozwolę na tą przyjemność i skomponowałam pizzę, która ma 323kcal. Oto przepis na moją Diet Pizza:

Składniki na ciasto:
- 100g mąki pszennej razowej
- 60g wody
- 5g drożdży
- 1/2 łyżki oliwy
- 1/4 łyżeczki cukru
- szczypta soli
Składniki na sos:
- koncentrat pomidorowy (1łyżka)
- ketchup pikantny (1 łyżka)
- czosnek
- oregano
Dodatki do pizzy:
- pierś z kurczaka pokrojona w kostkę (10g)
- papryka czerwona pokrojona w paski
- pomidor bez skórki pokrojony w plastry
- cebula pokrojona w krążki
- serek wiejski 20g

Wyrabiamy ciasto i odstawiamy do napuszenia. Rozkładamy ciasto na okrągłą formę (wielkość w zależności od tego jak grube lubicie ciasto- ja lubię cieniutkie i rozłożyłam na 26cm średnicy). Ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na formie, a w tym czasie szykujemy sos. Czosnek siekamy lub wyciskamy, solimy, dodajemy oregano, mieszamy z koncentratem i pikantnym ketchupem. Kurczaka solimy i posypujemy ostrą paprykę w proszku lub inną ulubioną przyprawą. Smarujemy ciasto sosem, wykładamy wszystkie dodatki oprócz serka wiejskiego. Pieczemy pizze w piekarniku nagrzanym do 235st. aż będzie rumiana (pamiętajcie o grzałce od dołu- ja mam program pizza który grzeje od dołu i termoobiegiem). Wykładamy serek wiejski na ostatnią minutę pieczenia.



0 komentarze:

Prześlij komentarz