niedziela, 31 sierpnia 2014

Zawsze chciałam zrobić przepyszny stek, o którym ciągle opowiadają w kulinarnych programach.. no i w końcu przedstawiam Wam moją wersję tego wspaniałego dania. Przed przygotowaniem naczytałam się mnóstwo sprzecznych rekomendacji odnośnie sposobu przyrządzania idealnego steku.. oto jak ja zrobiłam:

Składniki:
- 2 steki z rostbefu (około 200g każdy)
- sól
- pieprz
- oliwa
- masło
- kukurydza w kolbie
- marchewka
- ziemniaki
- rozmaryn
- pietruszka zielona do dekoracji

Kawałki mięsa wyciągamy z lodówki (muszą mieć temperaturę pokojową). Marchew obieramy i kroimy na połówki wzdłuż, gotujemy w osolonej przez kilka minut (ma być jeszcze chrupka), kukurydzę również gotujemy w osolonej wodzie. Ziemniaki myjemy i w skórce kroimy na ósemki. Umieszczamy je na brytfannie, polewamy oliwą, posypujemy solą i rozmarynem i mieszamy, żeby obtoczyły się w przyprawach. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200st. C przez około 45minut (zależy od gatunku ziemniaków). W tym czasie mięso delikatnie rozbijamy dłonią, nacieramy oliwą, posypujemy pieprzem (wybrałam wersję solenia już gotowego steku, ale wiele przeczytanych przeze mnie przepisów w tym np. przepisy Jamiego Olivera mówią o tym, że można posolić stek przed smażeniem.. zrobię tak następnym razem :D). Patelnię grillową rozgrzewamy na maksymalnym ogniu (robimy to na 10-15 minut przed zakończeniem pieczenia ziemniaków). Kładziemy steki i smażymy je przez 3 minuty z każdej strony (w połowie czasu obracając o 90st. żeby uzyskać ładną kratkę na mięsie).. ważne!! steki przekładamy szczypcami!! nie wolno w nie wbijać widelca!! Usmażone steki przekładamy na talerz i wkładamy do rozgrzanego piekarnika (mamy rozgrzany do 200st. po pieczeniu ziemniaków :D) i zostawiamy je tam przez 6 minut (tak przyrządzone steki wyszły średnio wysmażone, myślę, że gdyby nie były piekarniku byłyby krwiste- po usmażeniu miały konsystencję "czubka nosa" po dotknięciu a taką właśnie mają mieć steki krwiste- średnio wysmażone mają mieć konsystencję podbródka a dobrze wysmażone czoła :D). W tym czasie na patelni rozgrzewamy masło i podsmażamy marchew, na patelnie grillową wkładamy niewielką ilość masła i podpiekamy kukurydzę. Wyciągamy steki z piekarnika, podajemy z warzywami polewając stopionym masłem spod warzyw.




0 komentarze:

Prześlij komentarz