sobota, 28 czerwca 2014

Na urodziny mojej pociechy mieli wpaść Babcia i Dziadek.. zmęczona już na okrągło pieczeniem tortów dekorowanych masą cukrową pomyslałam, że zrobię tort z tego co mój Syn lubi najbardziej.. a są to oczywiście lody!! i bezy :D

Przepis na beziki znajdziecie tutaj
Zarówno ilość bez jak i lodów musicie dobrać do wielkości waszej formy. Ja robiłam bezy z całej porcji (wiedząc, że zostaną one zjedzone zanim trafią do tortu..). Natomiast lody robiłam ze składników które Wam podaję niżej i starczyły mi one na tort o średnicy 18cm (i troszke zostalo na podjadanie :D)

Składniki na lody waniliowe:
- 3 żółtka
- 200ml mleka
- 200ml śmietany kremówki
- laska wanilii
- 100g cukru

Mleko i śmietankę podgrzać z wanilią. Żółtka utrzeć z cukrem na białą, puszystą masę. Dodać ubite żółtka do gorącej śmietany z mlekiem i podgrzewać nie doprowadzając do wrzenia!! ( masa powinna lekko zgęstnieć.. jak się zagotuje to się od razu zwarzy i koniec.. robota od nowa). Lody odstawiamy do schłodzenia do temperatury lodówkowej a później dajemy do lodówki. Chłodzimy i przekładamy do zamrażarnika. Co 30-40minut lody miksujemy, aż do takiej konsystencji którą jeszcze damy radę wyłożyć do tortownicy.

Składniki na lody kakaowo-kokosowe:
- 250ml mleka kokosowego
- 200ml śmietanki kremówki
- 2 łyżki kakao
- tabliczka gorzkiej czekolady
- 1/2 szklanki cukru

Mleko kokosowe i śmietankę z dodatkiem kakao i cukru miksujemy na gładką masę. Wstawiamy do lodówki i chłodzimy. Przed przełożeniem do zamrażarnika lody miksujemy na najwyższych obrotach miksera (lody lekko się "napuszą"). Czekoladę siekamy i dorzucamy do lodów. Przekładamy do zamrażarnika i postępujemy jak z lodami waniliowymi.

Układamy w tortownicy wyłożonej folią aluminiową bezy, na nie wykładamy lody kakaowe, później znowu bezy i lody waniliowe. Wkładamy do zamrażarnika na kilka godzin albo na całą noc (przed krojeniem warto wyciągnąć lody jakies 20minut wcześniej- zwłaszcza te czekoladowe będą mocno zmrożone) na koniec posypujemy pokruszonymi bezami.

* zamiast lodów kakaowo-kokosowych możecie zrobić lody czekoladowe w oparciu o przepis na waniliowe (dodajcie 3/4 tabliczki roztopionej czekolady albo 1 kopiatą łyżkę kakao) ja byłam bardzo ciekawa smaku tych z mlekiem kokosowym i się nie zawiodłam




0 komentarze:

Prześlij komentarz